Měření kreativity: sparks - průlom v oblasti online hodnocení

Při získávání konkurenční výhody je inovace kritickým faktorem – ať už je to prostřednictvím vylepšených obchodních postupů, produktů nebo služeb nebo vstupu na nové trhy. Na to, aby bylo možné inovovat, je potřebná kreativita a schopnost uvést kreativní myšlenky do praxe.

Naši klienti se v průběhu několika let snažili identifikovat a změřit kreativitu a inovativnost spolehlivým, platným a praktickým způsobem. Už na začátku výběrového procesu chtějí identifikovat potenciál – a chtějí to online.

Až doteď to nebylo možné. Díky pokroků v technologiích a umělé inteligenci jsme vytvořili online, platný, spolehlivý a objektivní test kreativity – sparks.

Charakteristické rysy online testu kreativity sparks:

  • sparks poskytuje pohled na inovativnost. Spolu s testy osobnosti (shapes od spoločnosti cut-e) a testy abstraktního, logického myšlení (scales lst od spoločnosti cut-e) tvoří část sady Inovativnost a poskytuje indikaci potenciálu.
  • sparks je nástroj, který lze použít na začátku výběrového řízení a nebo jako součást týmového rozvoje
  • sparks lze vyplnit online za 15 minut a bodové ohodnocení dostanete okamžitě
  • sparks test kreativity poskytuje skóre vycházející z normy a toto skóre je objektivní, spolehlivé a validní.
Dr Achim  Preuss - expert for mobile assessment

Rozhovor o online testu kreativity sparks

Dr. Achim Preuss, produktový ředitel a spoluzakladatel společnosti cut-e, společně se svým týmem pracovali několik let na vývoji sparks, reagovali tím na požadavky zákazníků a nové pokroky v technologii. V tomto rozhovoru hovoří o tom, jak se sparks vyvinul a jak vychází z předešlého výzkumu a testování.

Identifikace inovativnosti: nová éra hodnocení, ke stažení v anglické jazyce.

Sada Inovativnost od společnosti cut-e

sparks tvoří čast sady Inovativnost. Jak se tento test používá spolu s ostatními testy ze sady, poskytuje indikaci potenciálu osoby byť inovativní.

Sada Inovativnost obsahuje:

Nové hodnocení od spoločnosti cut-e má „v sobě“ Google, který pomáhá při identifikovaní těch lidí, kteří jsou kreativní

Pro úspěch v obchodní činnosti je v mnohých organizacích zásadní inovativnost. Je však těžké zhodnotit, na kolik je někdo kreativní a inovativní.

Přečtěte si tiskovou zprávu o vývoji testu sparks v anglickém jazyce.

Doporučená literatura

Hardt, J., Felfe, J. & Hermann, D. (2011). Innovationskompetenz: Entwicklung eines neuen Konstrukts durch eine explorative Studie. Zeitschrift für Arbeitswissenschaft, 3, 235-243.

Hülsheger, U. R., Salgado, J. F., & Anderson, N. (2009). Team-Level Predictors of Innovation at Work. Journal of Applied Psychology, 94, 1128-1145.

Jäger, A. O., Süß, H.-M., & Beauducel, A. (1997). Berliner Intelligenzstruktur - Test. Form 4. In Sarges, W. & Wottawa, H. (Hrsg.). Handbuch wirtschaftspsychologischer Testverfahren (pp. 95-101). Lengerich: Pabst Science Publishers.

Kim, K. H. (2006). Can We Trust Creativity Tests? A Review of the Torrance Tests of Creative Thinking (TTCT). Creativity Research Journal, 18(1), 3-14..

Koestler, A. (1964). The Act of Creation. Penguin Books, New York.

Maier, G. W., Streicher, B., Jonas, E., & Frey, D. (2007). Innovation und Kreativität. In D. Frey & L. von Rosenstiel (Hrsg.), Enzyklopädie der Psychologie: Wirtschaftspsychologie (pp. 809-855). Stuttgart: Hogrefe.

Mumford, M. D. (2003). Where have we been, where are we going? Taking stock in creativity research. Creativity Research Journal, 15, 107–120.

Ridley, M. (2010). TEDTalk: www.ted.com/talks/matt_ridley_when_ideas_have_sex

Shalley, C. E. & Gilson, L. L. (2004). What leaders need to know: A review of social and contextual factors that can foster or hinder creativity. The Leadership Quarterly, 15, 33-53.

Schuler, H. & Görlich, Y. (2007). Kreativität: Ursachen, Messung, Förderung und Umsetzung in Innovation. Göttingen: Hogrefe.

Schuler, H. & Hell, B. (2005). Analyse des Schlussfolgernden und Kreativen Denkens. Bern: Huber.

Scott, S. G.; Bruce, R. A. (1994). Determinants of innovative behavior: a path model of individual innovation in the workplace. Academy of Management Journal, 37(3), 80-607.

Snyder, A.W. (2011). Facilitate Insight by Non-Invasive Brain Stimulation. PLoS ONE 6(2): e16655.  doi:10.1371/journal.pone.0016655

Soosay, C. A. (2005). An Empirical Study of Individual Competencies in Distribution Centres to Enable Continuous Innovation. Creativity and Innovation Management, 14, 299-310.

Streicher, B., Maier, G.W., Frey, D., Jonas, E. & Kerschreiter, R. (2006). Innovation. In H.-W. Bierhoff & D. Frey (Hrsg.), Handbuch der Sozialpsychologie und Kommunikations-psychologie (pp. 565-574). Göttingen: Hogrefe.

Torrance, E. P. (1974). Torrance Tests of Creative Thinking. Scholastic Testing Service, Inc.

Torrance, E. P. (1981). Empirical validation of criterion-referenced indicators of creative ability through a longitudinal study. Creative Child and Adult Quarterly, 6, 136-140.

Turner, M. (2014). The Origin of Ideas: Blending, Creativity, and the Human Spark. Oxford University Press.

West, M. A. & Farr, J. L. (1990). Innovation and Creativity at Work. West Sussex, England: John Wiley & Sons.

Vyhledávač produktů cut-e

Vyhledávání nejvhodnějšího testu či dotazníku vyhovujícího vašim potřebám mezi téměř stovkou našich produktů.
Vyhledat podle
parametry
Job
Instrument
Kontaktujte nás

Kontaktujte nás na +420 251 552 087

nebo zde.

Přihlásit se k odběru newsletterů